Varan skickas från vårt kontor i Stockholm/Stocksund.
Leverans till kunder sker vanligtvis genom Postens Företagspaket, DHL eller MyPack.
Frakt samt emballageavgift kan förekomma.
Garanti
Garantier på hårdvaran lämnas av respektive tillverkare
Aurora Data Recovery AB lämnar ingen ytterligare garanti vare sig för genomfört arbete eller för hårdvaran utöver de av tillverkaren specificerade.
Det är sannolikt att en del av den data som har återskapats från en fysiskt skadat hårddisk kan, som konsekvens av fysisk radering vara oläsbar. Datan är återskapad "som hittad". Läsbarhet av data räddad från fysiskt skadade zoner täcks ej av någon garanti.
Reklamation
Kunden skall vid ankomst kontrollera transporthårddiskar eller media för att verifiera att datan är läsbar.
Om enklare problem skulle uppstå rekommenderar vi att kontakta oss genast telefonledes. Vid större problem skall en skriftlig och helst detaljerad felanmälan insändas till Aurora utan dröjsmål.
Vid all form av reklamation skall ska en skriftlig anmälan skickats till Aurora inom 7 dagar så att åtgärd av problemet kan påbörjas utan dröjsmål.
Tvist
Det är kundens skyldighet att ta del av de allmänna
allmänna försäljningsvillkor
som gäller hos Aurora Data Recovery AB.
Avvikelse från våra allmänna villkor eller tillämpning av särskilda villkor skall bekräftas av Aurora skriftligt för att äga giltighet.
Tvister skall, om möjligt, alltid lösas genom förlikning mellan parter.
Svårlösta mellanhavanden och samtliga rättsförhållanden avgörs av Attunda tingsrätt eller Stockholms tingsrätt, och skall bedömas enligt Svensk lag.
Payment Conditions
Value added sales taxes (VAT, TVA etc.) are not included for B2B customers
Export: Payment in advance via Bankgiro or SWIFT bank transfer.
Private persons will allways pay in advance or at time of delivery.
Smaller companies (EF) established in Sweden will pay for the first order in advance or at time of delivery.
Companies established in Sweden without any payment irregularities : usually 10 days netto
Public corporations established in Sweden : usually 30 days netto
Interest for late payments is charged at 2.25% per month.
IBAN : SE88 8000 0832 7997 4769 1054
BIC/SWIFT: SWEDSESS
Bank: SWEDBANK, Stockholm Sweden
VAT: SE 556643648001
Delivery Conditions
Goods are dispatched or collected from our Stockholm offices.
We have accounts with UPS, FedEX, DHL, DPD, La Poste and the Swedish Postal Service.
Freight: Only the actual cost for transport and eventual C.O.D fee is charged.
Garantee
All product garantees are provided by their respective manufactureres.
Aurora Data Recovery AB does not provide any garantees over and above the manufactureres own guarantees.
Defects
Customers should check the correct function of the delivered goods at arrival.
In the unlikely case of a defect, we must be notified in writing without delay.
The defective product must also be returned to Aurora within 7 days from delivery.
Disputes
It is the responsibility of the customer to inform themselves of the general sales conditions applied by Aurora Data Recovery AB.
Special conditions must always be agreed in writing.
Disputes and other legal conflicts shall be solved by negotiation wherever possible.
Failing this remedy, the courts of the Attunda near Stockholm, Sweden shall judge the dispute according to Swedish law.