Vad är det som gäller kring mitt data recovery uppdrag?



Nedanstående serviceregler accepteras alltid av kunden i samband med inskick av webbaserad beställningen samt vid personlig inleverans av hårddiskar till våra laboratorier.

Aurora Data Recovery utför endast data räddning från hårddiskar där kunden betalar för utfört arbete. För garantireparationer hänvisar vi till respektive tillverkarens webbplats.



Om hårddisken önskas i retur


  • Efter ett avböjt kostnadsförslag debiteras alltid undersöknings avgift samt eventuella avgift för frakt och skyddsemballage. Aurora skicka inte fakturor till försäkringsbolag eller tredje person.


  • Kunden ansvarar för att kontaktuppgifter såsom adress, e-post, mobilnummer eller dylikt är rätt angivna. För ej uthämtad vara så tvingas vi debitera fraktkostnad ut till kund samt returfrakt och en expeditionsavgift.


  • Retur av återskapade data sker oftast med Postens Företagspaket, MyPac eller Budföretag. Kunden är alltid välkommen att personligen hämta lagringsmedia med återskapade data i vår reception på Brovägen 9, 3tr.


  • Aurora ansvarar inte, under några som helst förhållanden, för påståt förlust av information vid data återställning.


  • Aurora ansvarar ej för tillbehör såsom kabinett, original kartong, ström adapter eller liknande om inte annat är avtalat eller antecknad vid inleverans.


  • Pris kategori ska ses som en uppskattning inte som ett löfte. Servicetiden kan i extremfall dra ut på faktorer som står utanför vår kontroll t.ex. brist på reservdelar, inflöde, extrem luftförorening, sjukdom, force majeure eller liknande.


  • Aurora ansvarar inte för skador uppkomna under transporten till oss. Emballera alltid hårddisken väl, helst i en kartong med så kallad bubbelplast. Använd ogärna originalkartong då vi återvinna allt inkommande emballage.


  • Aurora ansvarar inte för åberopanden av repor/slitage under data recovery arbete. Hårddisken hanteras varsamt i ett säkert system av ESD skyddad bänkar, renrum, skyddsfilm och liknande enligt tillverkarens egen standard.


  • För inlämnad utrustning ansvaras högst 3 månader om inget annat har avtalats skriftligen. Hårddisken returneras alltid till den adress som anges vid beställningen. Vid hämtning i reception lämnas hårddisken ut endast mot uppvisande av giltig legitimation samt referens till gällande säkerhetskod.


| Dataräddning | Hårddiskkrasch | Data Recovery | Rädda hårddisk | Rädda data | RAID Data Recovery | NAS Recovery | Hårddiskräddning |
| Reparera trasig hårddisk | Återskapa hårddisk data | Reparera hårddisk | Återställa hårddisk data | Seagate data recovery | Laga hårddisk |






Airlines at Stockholm Arlanda Airport | Åskvader Skadad HårddiskkraschAurora Data Recovery Italy | Aurora Data Recovery Latvia | Aurora Data Recovery Lithuania | Aurora Data Recovery Norway | Aurora Data Recovery Poland | Aurora Data Recovery Romania | Aurora Data Recovery Russia | Aurora Data Recovery Services | Aurora Data Recovery Spain | Aurora Data Recovery Sweden | Aurora Data Recovery UK | Aurora Data Recovery Ukraine | Borttagna Filer | Data Recovery Från USB minne | Dataåterställning | Destruktion Av Känslig Data | Datakrasch Recovery | Dataraddning Server Haveri | Data Recovery För Stockholm Malmö Göteborg | Data Recovery Arabic | Data Recovery Estonia | Data Recovery France | Data Recovery germany | Data Recovery Greece | Data Recovery Italy | Data Recovery Japan | Data Recovery Russia | Data recovery Spain | Data Recovery i Sverige | Data Recovery Sweden | Data Recovery Turkey | Data Recovery Ukraine | Data Recovery Villkor | Datarekonstruktion | Digital memory Recovery | Diskräddning Stockholm | Embassies and Consulates in Stockholm | Eurobird 1 Satellite Channels | Extern Hårddisk Seagate Maxtor Lacie WD | Förlorad Data | fujitsu Data Recovery | Hårddiskkrasch | Hårddiskräddning Malmö | Hitachi Hårddiskkrasch | Hotbird Satellite Channels | IBM Hårddiskkrasch | International Telephone Dialing Country Codes | Kontakta Oss | Kunder | Lacie Krasch | Laptop Data Recovery Hjälp | Maxtor Hårddiskkrasch | Minneskort,Förlorat Bilder | om Aurora Data Recovery | Info för praktikanter | PRAO info | Praktik FAQ | Praktik inom Ekonomi | Praktik inom Kontorsadministration | Praktik inom Marknadsföring | Praktik inom Nätverk | Praktik Inom Webbdesign | Praktikplatser i Stockholm | Praktikantens Ris och Ros | Auroras Praktik Team| Prisexempel: Företag | Prisexempel: Privat | Riktprislista | Privacy Policy | Aurora Rädda Data Från Hårddiskar | Vem Kan Rädda Mina Filer? | Rädda Hårddisk | NAS Data Recovery | Raid Array Recovery | Raid Data Recovery | Raid Recovery Help | Renrum Bilder 01 | Renrum Bilder 02 | Renrum Bilder 03 | Renrum Bilder 04 | Renrum Bilder 05 | Renrum Bilder 06 | Renrum Bilder 07 | Renrum Bilder 08 | Renrum Bilder 09 | Renrum Bilder 10 | Auroras Data Recovery Renrum | Reparera Hårddisk | Samsung Data Recovery | Seagate Data Recovery | Seagate Disk Drive Crash | Seagate Extern Hårddisk Krasch | Seagate Hårddiskkrasch | Toshiba Data Recovery | Toshiba Hårddiskkrasch | Trafikkameror Stockholm | Trasig Hårddisk | Urgent Data Recovery | WD Data Recovery | WD Hårddiskkrasch | Vilken Data Recovery Företag Är Bäst | Villkor | Auroras World Clock |